Variklio pagrindinio diržo ir grandinės keitimas

Skambinkite +370 5 276 7738

Skambinkite nurodytu telefonu ir mūsų meistrai atsakys į Jūsų klausimus bei suderins patogų laiką vizitui.

Turite klausimų? Gaukite nemokamą konsultaciją!

Užpildykite savo kontaktinius duomenis ir mūsų meistrai su Jumis susisieks bei suteiks nemokamą konsultaciją.

Nemokama konsultacija

Kokybės garantijos

Visuomet taikome garantijas atliktiems remonto darbams ir pakeistoms detalėms. Mums brangus kiekvienas klientas todėl visuomet atsižvelgsime į Jūsų pastabas.

Plačiau

Kas yra variklio pagrindinis diržas ir grandinė?

Variklio pagrindiniai diržai ir grandinės atlieką tą pačią funkciją, jie sinchronizuoja variklio alkūninio veleno ir paskirstymo velenėlių sukimąsi. Nors abu atlieka tą pačią funkciją, tačiau abu turi unikalias konstrukcijas su savo trūkumais ir privalumais. Kadangi variklio pagrindinis diržas ir grandinė atlieka tas pačias funkcijas, jie abu montuojami visuose, šiais laikais sutinkamuose, varikliuose. Atidarius automobilio variklio dangtį jie nėra matomi, nes būna uždengti plastiku arba metalu, kad būtų apsaugoti nuo nešvarumų.

Paprastai kalbant varikliai yra padalinti į dvi dalis, viršutinė dalis (susideda iš cilindrų galvutė, velenėlių ir vožtuvų) ir apatinė dalis (susideda iš cilindrų bloko, alkūninio veleno ir stūmoklių). Variklio viršutinė ir apatinė dalys turi suktis idealiai sinchroniškai, o už tokį sukimąsi yra atsakingas pagrindinis variklio diržas ir grandinė. Jei abiejų variklio dalių sukimasis išsiderina bent pora laipsnių (dėl sudilusio pagrindinio diržo/grandinės arba jo neteisingo sumontavimo) variklis dirbs netolygiai bei šaudys per oro įsiurbimo bei dujų išmetimo vamzdžius.

Variklio pagrindinis diržas

Variklių pagrindiniai diržai yra pagaminti iš gumos bei sustiprinti metaliniu kordu. Diržai yra lankstūs, o jų guminis paviršius supaprastina variklio konstrukciją – išvengiama dviejų metalinių paviršių sąlyčio ir todėl nėra reikalingas diržo sistemos tepimas alyva. Didžioji gamintojų dalis rekomenduoja variklio pagrindinius diržus keisti kas 60000-100000 km. Tačiau kiekvienu atveju šią informaciją privaloma patikslinti, vadovaujantis Jūsų automobilio gamintojo nurodytais intervalais. Kadangi variklio pagrindinis diržas montuojamas ant variklio skriemulių ir jo įtempimą reguliuoja specialus mechaninis įtempėjas, taigi visi minėti komponentai turi būti keičiami kartu su diržu. Taip pat rekomenduojama kartu pakeisti ir vandens pompą, nes darbo apimtis keičiant variklio pagrindinį diržą yra vienoda. Naujesniuose automobiliuose vandens pompa dažniausiai montuojama už variklio pagrindinio diržo ir norint pakeisti pompą reikia nuimti variklio pagrindinį diržą.

Variklio pagrindinė grandinė

Variklio pagrindinės grandinės yra pagamintos iš metalo ir labai panašios į dviračio ar motociklo grandines. Variklio pagrindinės grandinės veikimas yra paremtas dviejų metalinių paviršių kontaktu, todėl ji randasi variklio viduje ir yra nuolatos tepama variklio alyvos. Variklio pagrindinė grandinė dažniausiai keičiama tik tuo atveju jeigu dėl jos kyla problemų. Variklio pagrindinis grandinės privalumas yra jos ilgaamžiškumas. Keletas tokios konstrukcijos trūkumų – triukšmingesnis variklio darbas ir didesnė žala varikliui, kuomet grandinė nutrūksta.

Susidėvėjusios variklio pagrindinės grandinės simptomai:

  • dažniausiai pasitaikantis simptomas yra sudilusios grandinės skleidžiamas triukšmas. Sudilusi grandinė tampa laisvesnė ir besisukdama gali sugadinti ją dengiančius elementus. To pasekoje variklyje atsiranda šiukšlių ir metalo drožlių. Barškanti grandinė dažniausiai būna ties nutrūkimo riba, todėl ją privaloma nedelsiant pakeisti;
  • netolygus variklio darbas gali būti susidėvėjusios grandinės priežastimi, kadangi tokiu atveju variklio degimo sistema išsiderina. Tai dažniausiai pastebima užvedant automobilį, kuomet variklis tik užvestas dreba ir trūkčioja;
  • jeigu grandinės yra laibai išdėvėjusi ir išsitampiusi, tuomet variklio degimo sistema yra labai išderinta ir variklį bus ypatingai sunku užvesti;
  • važiuojant automobilis trūkčioja, dreba ir šaudo.

Kas nutinka nutrūkus variklio pagrindiniam diržui ar grandinei?

Šiuolaikiniuose varikliuose vožtuvai ir stūmokliai „dalinasi“ vieta cilindruose. Tokia variklių konstrukcija padidina variklio efektyvumą. Tačiau jei variklyje nutrūksta pagrindinis diržas arba grandinė, vožtuvai susiduria su stūmokliais. To pasekoje variklio vožtuvai sulinksta arba praduria skyles stūmokliuose. Šių gedimų šalinimas kainuoja tūkstančius ir tokiu atveju tiesiog pigiau pakeisti visą variklį. Senesnės konstrukcijos varikliuose vožtuvai nepasiekia stūmoklių, todėl pasekmės būna ne tokios skaudžios.